§ 1 [Definicje] |
Administrator | Kancelaria Adwokacka Adwokat Karol Kakowski, ul. Mazurska 16/2, 10-512 Olsztyn, NIP: 8491517833, e-mail: kancelaria@adwokatkakowski.pl, tel. 884 924 400 |
Strona | adwokatkakowski.pl |
Dane Osobowe | informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej - to jest osobie, którą bezpośrednio lub pośrednio można zidentyfikować w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychologiczną, ekonomiczną kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej |
Przetwarzanie | oznacza operację lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany |
RODO | Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. Urz. UE L 119/1 z dn. 04.05.2016 r. z późn.zm. |
Usługi | usługi oferowane przez administratora na stronie oraz usługi świadczone drogą elektroniczną zgodnie z Regulaminem |
Użytkownik | każda osoba fizyczna korzystająca z usług |
§ 2 [Rodzaje przetwarzanych danych, cele oraz podstawy prawne przetwarzania] |
Rodzaje przetwarzanych danych: | - dane osobowe gromadzone automatycznie przez serwer strony - adres IP, rodzaj systemu operacyjnego oraz przeglądarki internetowej, czas przebywania na stronie, historia odwiedzanych witryn internetowych
- dane osobowe podane w formularzach kontaktowych strony – imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu,
- dane osobowe zawarte w treściach wiadomości przesyłanych za pośrednictwem strony lub bezpośrednio na podany na stronie adres e-mail administratora,
|
Cele oraz podstawy prawne przetwarzania: | - przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do podjęcia działań na żądanie użytkowników przed zawarciem umowy o świadczenie usług oferowanych na stronie; działania te polegają na wycenie usługi, umówieniu terminu spotkania lub zainicjowania dalszej korespondencji w celu zawarcia umowy o świadczenie usług; podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO
- przetwarzanie jest niezbędne w celu wykonania umowy w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną opisanych szerzej w Regulaminie; podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO
- dane osobowe przetwarzane są w celach technicznych, analitycznych i statystycznych nakierowanych na usuwaniu usterek technicznych, poprawieniu funkcjonalności strony, analiz własnych administratora oraz w celu zapobiegania oszustwom, zapewnieniu bezpieczeństwa sieci i informacji bądź dochodzenia roszczeń; wówczas podstawą przetwarzania danych osobowych jest uzasadniony interes prawny realizowany przez administratora lub stronę trzecią oparty na art. 6 ust. 1 lit. f RODO
- dane osobowe przetwarzane są w celu rozpatrywania reklamacji dotyczących usług, szerzej opisanych w Regulaminie, podstawą przetwarzania danych osobowych jest obowiązek prawny ciążący na administratorze polegający rozpatrywaniu reklamacji w ramach usług świadczonych drogą elektroniczną, jak i niezbędność podjęcia przez administratora działań naprawczych w zakresie reklamowanych usług świadczonych drogą elektroniczną - przed zwarciem umowy o świadczenie tych usług; podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w tym przypadku będzie art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO
- dane przetwarzane są w celach rozliczenia administratora ze świadczonych usług pod kątem księgowym oraz podatkowym, gdzie podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit c RODO
|
§ 3 [Odbiorcy danych] |
Odbiorcy danych osobowych użytkowników: | - pracownicy administratora (w tym osoby świadczące usługi na podstawie umów cywilno-prawnych)
- prawnicy współpracujący z administratorem oraz praktykancji (studenci), aplikanci adwokaccy, radcowscy
- firmy księgowo-kadrowe współpracujące z administratorem oraz firmy świadczące usługi kurierskie i pocztowe
|
§ 4 [Okres przechowywania danych] |
Dane osobowe użytkowników będą przechowywane w okresie: | - działań podjętych na żądanie użytkowników przed zawarciem umowy związanej z usługą oferowaną na stronie w tym usługą świadczoną drogą elektroniczną, a następnie, jeżeli dojdzie do zawarcia takiej umowy - podczas wykonywania usługi oraz do czasu jej zakończenia i rozliczenia
- rozpatrywania reklamacji odnośnie usług świadczonych drogą elektroniczną opisanych szerzej w Regulaminie
- przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń, w tym roszczeń cywilnych i podatkowych związanych z usługami
|
§ 5 [Prawa użytkowników] |
W każdym czasie użytkownicy, którzy przekazali administratorowi swoje dane osobowe uprawnieni są do: | - dostępu do danych osobowych
- sprostowania danych osobowych
- usunięcia danych osobowych
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych
- przenoszenia danych osobowych
|
Użytkownicy mają prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania: | - w oparciu uzasadniony interes prawny administratora lub strony trzeciej
|
Sposób realizacji powyższych uprawnień: | - korespondencyjnie na adres: Kancelaria Adwokacka Adwokat Karol Kakowski,
ul. Mazurska 16/2, 10-512 Olsztyn - elektronicznie na adres e-mail: kancelaria@adwokatkakowski.pl
|
Prawo do skargi do organu nadzorczego: | w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych przez administratora narusza przepisy prawa, użytkownikom przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa |
§ 6 [Warunki podania danych osobowych] |
Warunki: | - podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy o świadczenie usług, a brak podania tychże danych uniemożliwia zawarcie takiej umowy i w konsekwencji świadczenie usług oraz uniemożliwia podjęcie działań na żądanie użytkowników przed zwarciem tejże umowy (przesłanie oferty, negocjacje cenowe, procedura reklamacyjna)
- podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, gdyż administrator zapewniając tryb postępowania reklamacyjnego w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną zgodnie Regulaminem winien znać adresata reklamacji oraz jego dane kontaktowe w celu udzielenia mu odpowiedzi na przedmiotową reklamację
- podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, gdyż administrator ma obowiązek rozliczyć te usługi zgodnie z prawem podatkowym i księgowym
|
§ 7 [Przetwarzanie danych w sposób zautomatyzowany] |
Definicje oraz wyłączenie | - przetwarzanie danych w sposób zautomatyzowany oznacza przetwarzanie tych danych bez udziału czynnika ludzkiego
- profilowanie dotyczy dowolnej formy zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących efektów pracy tej osoby, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się
- wobec użytkowników nie będą podejmowane decyzje w sposób zautomatyzowany, a ich dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu
|
§ 8 [Przekazywanie do państw trzecich] |
Dostawcy usług: | - administrator nie będzie przekazywał danych osobowych użytkowników do państw trzecich, czyli poza obszar Unii Europejskiej, Islandii, Lichtensteinu oraz Norwegii lub do organizacji organizacji międzynarodowych
|
§ 9 [Środki bezpieczeństwa] |
Zasady: | - administrator wdraża adekwatne środki bezpieczeństwa ochrony przetwarzanych danych osobowych zgodnie z treścią art. 32 RODO
- administrator zobowiązuje się dochować należytej staranności by podmioty przetwarzające dane osobowe w jego imieniu na podstawie art. 28 RODO stosowały adekwatne ośrodki bezpieczeństwa ochrony danych osobowych
|
§ 10 [Pliki cookies] |
Definicja: | pliki cookies to informacje wysyłane przez stronę i zapisywane na urządzeniu końcowym użytkownika (komputer, smartfon, tablet etc.) podczas przeglądania stron internetowych |
Pliki cookies używane na stronie: | - sesyjne – przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika do czasu przebywania na stronie
- stałe – przechowywane są na urządzeniu końcowym użytkownika do czasu ich usunięcia przez użytkownika za pośrednictwem ustawień przeglądarki internetowej
|
Cele stosowania plików cookies: | - umożliwiają zoptymalizowanie szybkości działania strony
- umożliwiają działanie niektórych funkcjonalności udostępnianych na stronie
|
Zarzadzanie cookies: | - w celu wyłączenia lub ograniczenia działania plików cookies należy zapoznać się z informacjami udostępnianymi przez producentów danej przeglądarki internetowej
- wyłączenie lub ograniczenie działania plików cookies na stronie może ograniczyć lub wyłączyć niektóre funkcjonalności oraz usługi dostępne na stronie
- poniżej zamieszczono hiperłącza do stron najpopularniejszych przeglądarek internetowych, gdzie zamieszczono informacje związane z zarządzaniem plików cookies:
Chrome Mozilla Firefox Microsoft Internet Explorer Opera |
§ 11 [Postanowienia końcowe] |
Zamiany | w celu aktualizacji oraz udoskonalania zasad bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych administrator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszej Polityki Prywatności w każdym czasie |
Publikacja zmian | zmiany obwiązują z chwilą udostępnienia zmienionego tekstu Polityki Prywatności na stronie |
Data początkowa obowiązywania niniejszej Polityki Prywatności: | 25.05.2018 r. |
Odesłanie | w sprawach nieuregulowanych powyżej zastosowanie mają przepisy RODO oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1000) oraz inne przepisy dotyczące przetwarzania oraz ochrony danych osobowych, które wiążą administratora |